FischiiiEnTjockis

Tjena. Följ mig i min resa! Jag har varit tjockis mer eller mindre hela mitt liv och vill ändra på detta då jag inte mår bra "i mig själv". Jag startar nu från scratch med sämsta möjliga kondition och en vikt på massvis. Stora anledningen till att jag drar igång detta är att jag spelar biljard i landslaget och känner att jag förlorar matcher pga min kondis och att jag inte känner mig "fri i min stöt" (svårt förklarat) pga att min kropp är i vägen. Jag går inte en biljardmatch utan att bli svettig och trött vilken bevisar hur jävla illa det är rent utsagt. I turneringar så kan man ofta få spela flera matcher efter varann och i nuläget så har jag det riktigt jobbigt med flera matcher i följd. Jag kommer att skriva varje dag om vad jag gjort och käkat och ge mig själv betyg 0-10 över hur nöjd jag är med dagen. Långsiktiga och delmål är: Delmål: 1. Gå ner 10kg Slutmål: Väga 85kg

Dag 21

Jag har fått mycket kärleksfulla kommentarer om att jag ska äta frukost så jag tänkte göra klart en gång för alla att jag alltid äter frukost om jag vaknar såpass tidigt. Jag har senaste dagarna haft sena nätter/kvällar och vaknat sent vid typ 11-14 så då är det ju svårt att äta frukost 🙂 Tack för att ni bryr er, tjatar och peppar iaf! Det är roligt att få kommentarer och ❤️an för då vet jag att ni bryr er och gillar bloggen/det jag gör 🙂
Jag har ändrat lite i hur snabbt jag vill gå ner i appen "Lifesum" eftersom jag tidigare valde lagom/snabb viktnedgång och skulle äta 2612 kcal men eftersom jag typ aldrig äter över 2000 så har jag ändrat till supersnabb typ och att jag bara ska käka 2143Kcal. Appen gillade det inte alls 😂 Men vafan jag kommer aldrig upp i 2612 kcal eftersom jag tänker att jag ska äta så lite som möjligt eller kcal snålt. Jag tvingar mig att köpa t.ex korv med bröd bara för att komma upp lite i kcal och få i mig lite riktigt mat men asså vafan, appen vill att 50% av mitt dagliga 2612Kcal ska vara Kolhydrater... 1300 Kolhydrater?! Hur går detta till när alla säger att jag aldrig ska äta mer än 100g pasta varje dag? 100g spagetti är 300kcal liksom.. Havregryn ska jag ju tydligen inte alls äta osv osv. Vem och vad ska jag lyssna på.. Strunt samma.
Iaf så har jag blivit riktigt fast för tomater! Så sjukt gott! Äter mycket äpplen också men idag blev det en Japp Hazzelnut eftersom jag blev hungrig och ville få i mig annat än bara äpple och tomat och jag var på biljardhallen så det fanns inget annat. Inte det bästa alls, 232 dåliga Kcal men men. Jag har också fått lite motivationstapp också.. Inte lika "på" att röra på mig osv. Men tvingade mig ut och Power Walka i 20min ikväll iaf samt körde lite hantel lyft och magtränarrullare. Helt sjuk denna magtränare! Värsta jag varit med om! Helt död efter 1 minut med den😓

Ätit idag:
Frukost: inget.
Lunch: 3 korv med bröd
Middag: 2 äpple, 500g kvarg, 2 tomater
Mellanmål: 1 äpple, typ 10 tomater, Japp

Träning: Hantellyft, PW 20min, magtränare 2 min

Betyg för dagen: 6/10

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 ...
skriven :

Du klarar detta.

2 Anonym
skriven :

Tänk på att räkna med alla kalorier, även en skvätt mjölk i kaffet blir kalorier!!

Något som jag tror kan vara motiverande för dig är att skriva mer om dina delmål i bloggen. Kan du kanske överst i bloggen skriva hur långt du har kommit delmål 1?

Det blir roligare för läsaren också om du uppdaterar i blogginläggen med: Invägning 2: Gått ner ...kg. Delmål 1 var att gå ner ...kg. Jag har alltså ...kg kvar till delmål 1.

Roligare och lättare att följa utvecklingen, och dessutom roligare att peppa då! (För nu har jag ingen aning om hur det går för dig till närmsta mål?)

Men pepp pepp pepp! Du är grym! Kör lite varje dag. Konditionsträning är det du tappar mest vikt på, inte styrketräning!

Svar: Hej! Jag räknar nästintill allt faktiskt 🙂 Jag ska försöka bättra på mitt sätt att skriva om delmål osv! Tack för kommentaren!
Christian Fischiii

3 Fråga
skriven :

Hur mycket har du gått ner per vecka hittills?

4 Fråga
skriven :

Hur mycket har du gått ner per vecka hittills?

Svar: Jag har inte riktigt koll per vecka så men har gått ner 8kg på 21 dagar. Så delar man ut det så blir det ju 2,7kg/vecka typ. Har inte vägt mig på några dagar så kan vara mer också, förhoppningsvis mer 😂 Kanske har gått upp senaste dagarna, man vet aldrig haha!
Tack för kommentaren!
Christian Fischiii

5 Danne
skriven :

Bra jobbat av dig att gå ner så mycket på så kort tid! Jag försöker tänka långsiktigt med min viktnedgång och försöka ändra på saker "för alltid" så att säga, tex. så har jag inte ätit pizza på 2-3 år. Jag motionerar mist 6 dagar i veckan, men kosten är viktigast. Försöker plocka bort socker men inte så lätt, har även börjat med mindre andel kolhydrater. Går ner ca. 1kg i veckan när jag sköter mig. Mäter också midjemått det kan jag rekomendera. Minskar man inte i midjan men miskar i vikt så är risken stor att man äter för lite och bränner muskler istället.

Svar: Tackar! Jävligt bra att hålla pizzan borta. Sjukt svårt att hålla sig, man blir ju sugen på socker och feta saker hela tiden typ.. Har börjat mäta midjan 👍
Tack för kommentaren!
Christian Fischiii

6 Danne
skriven :

Ja det är sjukt svårt att hålla sig som du säger. Jag misslyckas ofta att hålla igen på sockret och äter ibland för stora portioner, då går jag upp i perioder. Oftast helgerna är jobbigast för mig. Jag kämpar med mig själv och mina misslyckanden hela tiden, det gäller att inte ge upp hoppet om sig själv och att komma tillbaka. Lite som biljarden, det går ju inte alltid bra, man har svackor. Gäller bara att kämpa och inte ge upp.